İğneada

igneadarsm.jpg

İğneada ismini duyunca ada olduğunu düşünmeniz çok normal ama ada değil. Aslında bende ilk duyduğumda ada sanmıştım. Bir Karadenizli olarak Karadeniz’in batısındaki son yerleşim bölgesini duymamıştım. İğneada ile 6 sene önce Barış sayesinde tanıştım.

İğneada birçok doğal güzelliği içerisinde barındırdığı  için doğa severler için çok uygun bir tatil yeri. Eğer tatilinizde havuz, disko, bar ve sabaha kadar eğlenebileceğiniz bir yer arıyorsanız yanlış adrestesiniz. (Bir tane diskosu var ve son zamanlarda kaferlerde açılmaya başladı). Eğer Masmavi Denizi, yemyeşil oksijen çadırı ormanı, ince kum altından sahili, gölleri ve dereleri ile doğa ile baş başa kalmak istiyorsanız burası tam size göre.

Haziran ayında başlayan tatil sezonu Eylül ayına kadar sürüyor. İğneadaya ilk gittiğimden bu yana çok gelişmeler var ve her geçen gün gelişiyor. Konaklama problemi de ortadan kalkmış durumda bir kaç tane güzel otel açılmış. Aslında İğneada’yı sadece yaz tatili olarak düşünmeyin. Eylül – Ekim aylarında sonbaharda da gitmenizi de tavsiye ederim.

Özellikle İğneada yolculuğunuz sırasında Kırklareli PınarHisar girişinden sonra 60 KM’lik bir yol kalıyor.  Bu yolu Istıranca Ormanlarının arasından giderek geçiyorsunuz.  Sonbaharda yeşilden sarıya, sarıdan turuncuya dönen yapraklar çok hoş görünüyor. Giderken fotoğraf makinanızı sakın unutmayın. Ayrıca bu orman yolu üzerinde manyetik alan denilen bir yer var aslında bir göz yanılgısı tv’de bunun haberini çok yaptılar. Bu manyetik alanda arabayı yokuş aşağıyken boşa bırakıyorsunuz araba kendiliğinden yokuş yukarı çıkıyor.

Nasıl Gidilir:  Özel araçla gidecekseniz İstanbul’dan Çerkezköy sapağına kadar otobandan gidiyorsunuz daha sonra Saray – Vize – Poyralı – Demirköy ve İğneada istikametini takip ediyorsunuz. Yaklaşık 3 saat sürüyor.

Otobüsle pek tavsiye etmem çünkü yaklaşık 5.5 saat sürüyor. Otogardan Berk Turizm & Görkey Turizm’in İğneada seferleri bulunmaktadır.

Nerede kalınır :
Afra Deniz Otel : 0288 692 2885
Akkuş Otel: 0288 692 23 81
Muratcan Motel: 0288 692 28 83
İğneada hakkında detaylı bilgiye bu adresten ulaşabilirsiniz.

37 Comments
  1. İğne adaya bir kez gittim ama gerçekten güzel bir yer, karadeniz olduğu için yakın olarak denize gidilebilecek yerlerden biri.
    Beyza’da karadenizli galiba :)
    Yeliz resimleri sen mi çektin yoksa?

  2. Denizi temiz buradaki adaların denizine benzemiyor:)Beyza karadenizli değil ama sever bu tip yerleri İngiltere’de yurdunun özlemiyle yaşıyor:))Ben çekmedim ama çektiğimiz hoş fotoğraflar var aslında koymak aklımıza gelmedi koyarız ilerleyen günlerde.
    Öptüm

  3. BEN İĞNEADAYA 25-30 KM UZAKLIKTA BİR KÖYDEYİM YANİ DEDEMLER ORADA OTURUYOR HER YAZ ONLARI ZİYARETE GİDERİM İĞNEADAYA UĞRAMADAN GERİ DÖNDÜĞÜMÜ HATIRLAMAM GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR TATİL BELDESİ SESSİZ SAKİN VE OLDUKÇA HUZURLU GENELLİKLE TRAKYA İNSANININ VE BOŞNAKLARIN TERCİHİDİR İĞNEADA…..

  4. ben igne adaya yeni gittim çok güsell fakat içinde hep deniz anası varr belki ada oldugu için ama bence çok ama çok güsel bi yer hele ki tatil için muhteşem

  5. bence igne ada muhteşem bi yer herkezin görmesini tavsiye ederimm ruhunuzu dogaya bırakın

  6. Biz 7 yıldır iğneadada denize giriyoruz. Sadece bu sene deniz anası vardı, daha önce hiç rastlamamıştık. Kesinlikle herkesin görmesi gereken bir yer.

  7. herşeyden önce memleketim olduğu için seviyorum orayı… herkese tavsiye ederim huzur bulmak için tam yeri derim birkaç senedir gidemiyorum burnumda tütüyo:( gidenler tadını çıkarın

  8. biz 6 yıldır igne adaya her yaz gidiyoruzçok seviyoruz deniz süper dogası bol oksijen kafa dilemek için süper bir yer orda süper doslar bulduk mezarcı dayı biraz fazla küfreder ama altın gibi kalbi var artık aileden biri oldum herkese tavsiye ederim bu yaz igne adaya gelin ortam süper herkese slm

  9. slm igne adayla geçen sene tanıştık sevgili amcam sayesinde:):)tek kelimeyle herşeyiyle harikaydı yazın iki kez gittik birkez konakladık.çok güzel geçmişti.kesinlikle tavsiye ederim.

  10. iğneada ve cevresi cennetten bir köşe gibi umarım yıllarca bu güzelliğini koruya bilir bir adalı olarak doğanın her zaman tertemiz kalmasını diliyorum biz insanlarda üzerimize düşeni yapmalıyız tabiki…

  11. merhaba arkadaşlar
    ya hepiniz harikasınız, iğneada ile ilgili bu güzel düşüncelerinizden dolayı hepinize ve özellikle yeliz hanıma teşekkür ederim. aslında iğneada,da herşey var ama tanıtım yok, siz bunu başarmaya çalışıyosunuz, katkılarınızdan dolayı teşekkürler, gelince yemeği hakettiniz.
    hoşçakalın

  12. güzel bir yer gerçekten ama artık oralarıda parsellemişler.çevirmişler özelliğine kaybetmişler.

  13. Hafta sonu iğneada’ya kamp yapmaya gittik.. harika bi yer.. Sahil o kadar temiz değildi ama liman(kayalıkların olduğu yer) hem sakin hemde tertemizdi.. Bide insanlarımızı temizlik konusunda biraz daha dikkatli olmaya davet ediyorum.. İğneada gibi yer ama sağda solda çer çöp.. Yazık yaa yapmayın artık..

  14. 1985yılında Igneadad görev (öğretmen)olarak 1888 ayrıldım hala unutamadığ ,hala goruştum guzel,değerlı doslarım var en kısa zamanda eşımle gelecem selamlar

  15. merhaba iğneadaya kısmetse yarın gideceğiz.ilk defa gideceğim oraya ama herkes çok meth etti.internette de nasıl bir yerdir diye araştırdım yorumları okudum.herkes iğneada için muhteşem bir yer olduğunu söylüyor.bizde gidince göreceğiz inş.selamlar…(iğneadadan gelince inş güzel yorumlarımı sizinle paylaşacağım)…

  16. merhaba arkadaşlar dediğim gibi iğnedaya gittim.görülmeye değer bir yer burası.bence herkes oraya gitmeli.tatil için ideal.sesiz, sakin
    istediğiniz gibi tatilinizi yapıyorsunuz.biz biraz kalabalıktık ama çok eğlenceliydi.neredeyse hergün başka bir yere gittik.gezilecek yerler oldukça fazla tabi arabası olana.arabanız yoksa ancak sahile gidebilirsiniz.o kadar yere gittik iğneadada en çok hoşuma giden yer liman.hem temiz hem de dalga hiç olmuyor.birkaç gün ormana gittik.bulunduğumuz yerde hem orman hem deniz vardı.çok güzeldi.birde iğneadadan sonra beğendik köyüne gittik.orası da muhteşem ama iğneadadan 20 km sonra biraz uzak yani.kısaca sınırı bile gördük.bu köyde çok sakin bir yer.gitmenizi tavsiye ederim.ve en önemlisi DUPNİSA MAĞARASI arkadaşlar iğneadaya gelipte bu mağaraya girmeden gitmeyin.burası da iğneadaya bayağı uzak(galiba yenicedeydi)mağara çok değişik arkadaşlar.önce buz gibi yukarı doğru çıktıkça terlemeye başlıyorsunuz ve zirveye ulaşştığınızda muhteşem bir doğa harikasıyla karşılaşıyorsunuz.iğneada halkı çok samimi,içten davranıyor.mutlaka gidin.(oraya gidince bana hak vereceksiniz)

  17. Bursa İnegöl den KIRKLARELİ me selamlar Çocukluğumdan beri her yaz giderim… İĞNEADA TAM BİR CENNET diyebilirim….. 17 Ağustostan sonra 10 gün ordayım …. kıçtan takma 6m lik yarım kamara tekne görürseniz denizde o benimdir…. Zıpkınla dalış zevki bir başka…. BEKLERİM

  18. KIRKLARELİNDEN 100 KM UZAKLIKTA GERÇEKTEN ŞİRİN BİR YER GÖRMEDİYSENİZ ÇOK AYIP ETTİNİZ..TEMİZ ORMAN HAVASI BİRDE GÜZELLİK ÇEŞMESİ YOK MU İNSANI ON YAŞ GENŞLEŞTİRİYOR.ANLATILMAZ BİR GÜZELLİK CENNETİ ANLATILMAZ YAŞANIR DİYORUM….MİTO

  19. Selam Can Atılım kurban bayramında eğer kar olamaz ise iğne ada’da zıpkın avı yapmak için gelicem bir arkadaşım ile birlikte nereyi önerirsiz dalmak için mevkii olarak…

  20. Merabalar..
    İğneada bambaşka bir yer yaa çookk özledim kısmetse yazın gideceğim 9 seneden beri gidiyorum gerçekten anlatılmaz yaşanır..
    Zaten köyüm yok ben orayı memleketim ilan ettim:) Sabahın ilk ışıkları o güneşin doğuşu mis gibi simitlerini Karadeniz olmasına rağmen dalgasız denizini pazarını çarşısını mert gölünü kumsalda dolaşmayı limanı ve orda balık tutmayı denize kınaydan atlamayı:) doğa yürüyüşlerini gün batımını taze balıklarından yemeği ışıldayan yakomozu gecenin sessizliğini çokk özledim yaaa offff yaz gelsin ancak yazın fırsatım oluyor çünki ahh iğneada bee.

  21. arkdaşlar biz cumartesi günü iğneadaya gitçem k.elinden iğneadaya kaç saatte gidilir bilen varmı varsa cvp yazarsa memnun olurumm

  22. biz yaklaşık 15 senedir iğneadaya gidiyoruz öncelikle yollar biraz tehlikelide olsa yani virajlı ama ormanın güzelliği kokusu herşeye deger normalde denize gölün oldugu kısıma giderdik bu sefer yeni bi yer keşfettik fener orasının denizi mükemmel berrak tertemiz tavsiye ederim yani kısacası iğneada hem insanlarıyla hemde dogasıyla mükemmel biyer tabi sessiz ve sakin yerlerden hoşlananlar için

  23. cuma sabahı geliyom iğne ada 2009 tatili hadi bekleyin beni allah nasip etsin herkese allah yolumuzu açıketsin

  24. ben kırklarelide oturuyorum her yaz orada çadır kuruyoruz kamp alanlarıda çok güsel tavsiye edrim =)

  25. İğneada gerçekten çok güzel 2 kere gittim ve bidaha gitmek isterim önümüzdeki yaz yine ordayım.Gerçekten çok çok güzel biryer.. Ne bodrum ne antalya gerçekten yerini tutmuyor.. İlk defa biyeri bukadar çok beğendimm.. Orda yazlık olduğu için sürekli gidiyorm. Kışada çok güzel :)

  26. arkadaşlar biz iki aile tatil yapmak istiyoruz. Ancak bize kiralık villa lazım iğneadasında kiralık villa bulmamız mümkünmü? Sizlerin bildiğiniz villa kiralayan birileri varmı? Yardımcı olursanız sevinirim :)

  27. Bu kadar arkadaş gidip çok beğendiğine göre benim beğenmemem mümkün değil diye düşünüyor ve çok merak ediyorum İğneadayı.İlk fırsatta gitmek için can atıyorum.Tabii Antalyanın Ağustos sıcağında bu yıl kudurmazsam.

  28. selam ilk defa 1979 yılında 5 yaşında gittim 1985-1997 yılları arasında sürekli daha sonra günübirlik gidişlerim oldu.giderseniz mutlaka çadır hayatı yaşayın derim…
    iğneadalılara selamlar

  29. slm arkadaşlar kimden duyduysam çok güzel bir yer olduğunu söylüyor yada yazıyor bizde bu sene hatta 2 hft sonra orda olucak tereddüt ettiğim tek şey afra deniz otelde kalıcaz oarası için fikri yada bilgisi olan varsa paylaşabilirmi?

    Birde önerebileceğiniz gezilecek yerler varmı?

    teşekkürler =)

  30. mrh arkadaşlar iğne adayı o kadar güzel anlatmışsınızki bu ramazan bayramında memleketim karadenize gidecektim ama vazgeçtim ağustos sonu iğne adadayım bayramın ilk 2 günü zaten aklımdaydı internetten inceliyordum ama sizin düşüncelerinizide okuyunca tatilimi orda geçirmeye karar verdim hepinize sevgiler hoşçakalın…

  31. merhabalar ben edirneden yazıyorum üç sezondur adaya gelirim mükemmel bir cennet köşesi sahiliyle kumsalıyla sessiz sakin huzur dolu bir köşesi ben bu sezonda gidicem özledim santralden vazgeçilmesi en doğru karardı lgilileri tebrik ederim, öğretmenler kampı tekrar hizmet versin saygılarımı sunarım selamlar………………..

  32. gidenlerden özellikle fikir lmak istiyorum sizce orda yaşamak için bir öğretmen olarak gidilir mi tercih dönemindeyim ve orayı düşünüyorum tatil için uygun ama 7 yıl yaşamak için uygun mu? nasıl bir yer köy gibi mi

  33. Biz 3 yıldır İğneada Resort Hotelde tatil yapıyoruz. Manzara ve konumu harika bence siz de denemelisiniz.

Yorumunuz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak